Grimlock Opublikowano 25 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2012 Skoro moderacja zachęca, sezon 2012 przed nami - tak więc i czas nowy temat. Spekulacje dziennikarzy nt. "szpetnej" bogini czyli Ferrari 2012: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rikki Opublikowano 25 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2012 Kalendarz wyścigów 18.03.2012 Australian GP, Melbourne 25.03.2012 Malaysian GP, Sepang 15.04.2012 Chinese GP, Shanghai 22.04.2012 Bahrain GP, Sakhir 13.05.2012 Spanish GP, Barcelona 27.05.2012 Monaco GP, Monte Carlo 10.06.2012 Canadian GP, Montreal 24.06.2012 European GP, Valencia 08.07.2012 British GP, Silverstone 22.07.2012 German GP, Hockenheim 29.07.2012 Hungarian GP, Budapest 02.09.2012 Belgian GP, Spa 09.09.2012 Italian GP, Monza 23.09.2012 Singapore GP, Singapore 07.10.2012 Japanese GP, Suzuka 14.10.2012 Korean GP, Yeongam 28.10.2012 Indian GP, Greater Noida 04.11.2012 Abu Dhabi GP, Abu Dhabi 18.11.2012 United States GP, Austin 25.11.2012 Brazilian GP, São Paulo Prezentacje bolidów January 26 Caterham CT01February 1 McLaren MP4/27February 3 Ferrari F2012 Force India VMJ05February 5 Lotus R32 (T129?)February 6 Red Bull Racing RBR 8 Sauber C31February 7 Williams FW34February 21 Mercedes GP W03 HRT F112March 1 Marussia MR01 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stivo Opublikowano 25 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2012 Yyyy.. czy ja coś przegapiłem w kwestii odejścia Roberta z Lotusa, czy to jak zwykle jakiś chwyt speców z WP? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 25 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2012 Z tego co wiadomo to skończył mu się kontrakt 31.12.2011. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 25 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2012 (edytowane) Pierwsze zdjęcie Caterham'a CT-01 - nos ma taki jaki podobno ma mieć Ferrari: Strasznie skrzywdzili ten wóz, w porównaniu z zeszłorocznym. Edytowane 25 Stycznia 2012 przez Grimlock Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 25 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2012 Nosy takie maja być ze względu na wyższe standardy bezpieczeństwa przy zderzeniach czołowych. Spodziewajcie się więcej podobnych konstrukcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 26 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 26 Stycznia 2012 Na początku ten nowy przepis zrozumiałem tak, że nos w 2012 ma być niższy tj. zakrzywiony w dół jak np. w bolidzie BrawnGP, ale nie aż tak bardzo jak w latach 2008 i wcześniejszych. A jak widać na przykładzie Caterhama wyszedł jakiś dziwoląg. Obawiam się, że inne zespoły też pójdą w tym kierunku... :( Na mój gust taka konstrukcja wcale nie zwiększy bezpieczeństwa - wyobraźmy sobie sytuację: taki Caterham uderza prostopadle w inny bolid na wysokości kokpitu. Jakie wtedy szanse ma kierowca uderzonego bolidu? FIA to zaakceptowała? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metal Opublikowano 26 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 26 Stycznia 2012 (edytowane) Ogumienie na sezon 2012 - Guide to 2012 Pirelli F1 tyres. Edytowane 26 Stycznia 2012 przez metal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borys-Tech Opublikowano 30 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 30 Stycznia 2012 Jestem bardzo ciekaw czy te plotki to prawda: Włoskie media: Kubica będzie kierowcą testowym Ferrari - Onet Sport Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkad Opublikowano 30 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 30 Stycznia 2012 Fisichella "już" się znudził? :lol2: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 30 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 30 Stycznia 2012 Jestem bardzo ciekaw czy te plotki to prawda: Włoskie media: Kubica będzie kierowcą testowym Ferrari - Onet Sport Byłoby fajnie, no nic - dowiemy się 3 lutego czy te plotki okażą się prawdą :) Na innym portalu, typowym o F1 - Roberto zasłynął kilka lat temu jako nieoceniony tester nowego silnika dla BMW F1. Stąd też ma wynikać zainteresowanie Ferrari. Pożyjemy, zobaczymy :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trawienny Opublikowano 31 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2012 Troche wiesci choc w sumie chyba powiela to co powyzej: Media: Robert Kubica będzie testował prototyp Ferrari - Onet Sport Oraz final "Sprawy Sutila": Adrian Sutil skazany na półtora roku więzienia w zawieszeniu - Onet Sport Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 31 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2012 (edytowane) Luis? ;) http://www.mclaren.com/_includes/uploads/8_hamburglar_big.jpg Dokładniejsze zdjęcia: http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=12&t=11755&start=30 Szczerze, to spodziewałem się większej rewolucji. A jak na razie to poza wydechem i kilkoma małymi detalami nie widzę większych różnic. Nastawiałem się na caterhamowy nos i dodatki aerodynamiczne z prognoz nt. bolidu Ferrari. Dobrze, że ocalili nos i nie zaprojektowali takiego szkaradztwa jak w Caterhamie (może to odniosłoby jakiś konkretneniejszy skutek, ale kosztem sylwetki? ;) ). Generalnie MP4-27A podoba mi się i cieszy oko, McLaren nigdy nie zawodzi na tej linii :D Edytowane 1 Lutego 2012 przez Grimlock Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yearman Opublikowano 3 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 3 Lutego 2012 No i niestety potwierdziły się moje podejrzenia. Kubica nie pojawił się podczas rezentacji nowego bolidu Ferrari a to może świadczyć, że wszytskie spekulacje o jego powrocie były po prostu scenariuszem, którego my kibice pragneliśmy najbardziej a gazety i tabloidy nakręcały ten ciekawy wątek, podtrzymując nierealne doniesienia. Boje się, że kariera Roberta jako kierowcy formuły 1 zakończyła się wraz z feralnym wypadkiem. Mam jedynie nadzieję, że Kubica dostarczy nam jeszcze emocji w innych klasach wyścigowych i to niekoniecznie w rajdzie Dakar. Oczekuję jednak od Roberta, że w końcu pojawi się publicznie i wyłoży "kawę na ławę" rozumiem, że nie jest to w interesie jego menedżera ale chyba należy się to kibicom. Co do bolidu to toporny "brzydal" w porównaniu do MClarena ale jest zapowiedź walki o mistrzostwo więc na pewno początkowe wyścigi będą bardzo ciekawe pod względem nowości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demon92 Opublikowano 3 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 3 Lutego 2012 @Yearman: Naprawdę wierzyłeś, że ogłoszą Roberta jako testowego?? Przecież to było oczywiste, że to wymysły mediów. Wprawdzie uważam, że Robert kiedyś zdobędzie majstra F1, ale jeszcze nie teraz. Zresztą dopóki Robert nie przejdzie chociażby jakichś testów starym bolidem Ferrari to na pewno go nie zakontraktują, bo na 100% nie chcą mieć powtórki z Massą, który też nie jeździ tak jak przed wypadkiem. Co do nosa Ferrari to faktycznie brzydal:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 3 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 3 Lutego 2012 Kilka dni temu było słychać jak po Mugello (tor testowy Ferrari) śmigał jakiś bolid, a wszyscy kierowcy Ferrari wraz z testowymi byli na Kanarach. Dopowiadajcie sobie do tego teorie jakie chcecie :wink: 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 3 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 3 Lutego 2012 Co do aerodynamiki F2012 to powstał taki obrazkowy dowcip: Fajne porównanie MP4-27a i F2012: 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stivo Opublikowano 5 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2012 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkNd! Opublikowano 5 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2012 (edytowane) + filmik z prezentacji ;) Edytowane 5 Lutego 2012 przez kkNd! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiergummi Opublikowano 7 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2012 Dzisiejsze testy w Jerez Formule 1 nieuws, uitslagen, standen, teams en coureurs • F1Today.nl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B@nita Opublikowano 7 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2012 Będzie kolejny policzek dla naszego jak Kimas będzie robił dobre wyniki w tym sezonie w bolidzie Lotus,patrząc na fotkę zespołu łezka się w oku kręci.. Na kolejnego Polaka w tym cyrku to chyba poczekamy jeszcze dłuuuugo... A swoją drogą co z tą przejażdzką bolidem F1 dla Giermaziaka?Cisza się jakaś zrobiła...a tyle szumu robili Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 7 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2012 Renault znowu dobrze na testach i tyle. Bedzie dwa razy podium a potem ledwo będą do Q3 wchodzić, albo i nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Racuch Opublikowano 7 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2012 Kimi z rury dymi :wink: http://www.youtube.com/watch?v=1CXLZ78_88c i inne, dżwięk daje radę :) http://www.youtube.com/watch?v=n-Q_zThyBFU 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafa Opublikowano 8 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2012 Piękny dźwięk! :D Mam nadzieje że będzie dużo walki w tym roku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 11 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2012 E20 prowadzi się nadspodziewanie dobrze - Kimi chwali, Romain także. Z kolei Ferrari tańczy na torze. Owszem to zasługa niepoznanego w pełni nowego zawieszenia. Ale od momentu odejścia Schumachera, Brawna i Todta ta stajnia nie potrafi wspiąć się na szczyt. Ciekaw jestem osiągów E20, podobnie Williamsa i Caterhama (silnik Renault, skrzynia i KERS RB). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Racuch Opublikowano 11 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2012 (edytowane) po porażce przedniego wydechu Lotus w sezonie 2011 musiał bardzo mocno optymalizować tył auta (przyczepność), po powrocie do tzw. standardowego wydechu w tym roku okazuje się że są deko z przodu przed innymi ekipami ale to tylko moja teoria spiskowa ;) Edytowane 11 Lutego 2012 przez Racuch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2012 Jarno Trulli traci fotel drugiego kierowcy Caterhama na rzecz... Petrova :| Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafa Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2012 Bilans ekonomiczny zrobił swoje w tym wypadku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 18 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2012 (edytowane) Petrov mial kilka przeblyskow, moze w Caterhamie nabierze regularnosci. Trzeba przyznac, ze Newey w tym roku niezle wysprzatal tyl RB8: Spore kontrowersje budzi tez duzy i szeroku wlot powietrza w garbie. Adrian twierdzi, ze ten wynalazek powstal po to aby kierowca sie chlodzil. Przy takich predkosciach to predzej Vettel z Webberem reumatyzmu sie nabawia ; , a co w takim razie deszczowymi (monsunowymi) GP? :D Pewnie to wlot do kanalu F jak u McLarena tylko, ze w wersji pasywnej (bez "ruchomych elementow aerodynamicznych" w postaci kolana, lokcia czy dloni). Edytowane 18 Lutego 2012 przez Grimlock Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 18 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2012 (edytowane) Nie tyle co kanal F co dodatkowy dolot powietrza pod podloge w celu zwiekszenia ssania, jak mus z garbem to zawsze mozna wykorzystac. W dodatku, jest w tym takze zwiekszenie aerodynamiki przeplywu przy garbie. Bez dziury zwiekszaja sie zawirowania za garbem. Identyczna aerodynamika jak w pick-up'ach. Przy otwartej skrzynce, z drzwiami domknietymi jest wiecej aerodynamiki niz z otwartymi. Najwazniejsze ze tak zwiekszajac przestrzen z tylu nad podloga, zmniejszaja cisnienie drastycznie po tym jak oplynie chlodnice, dominacja TBC... Edytowane 18 Lutego 2012 przez Aurora001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...