Jump to content
Sign in to follow this  
Kakuś_

Które Opony Najlepsze?

Recommended Posts

Panowie, na jeszcze jeden czy dwa sezony bedzie? :D

post-120684-0-45273800-1397078970_thumb.jpg

 

 

Oczywiście prosto z niemiec (edit) "nówki nieśmigane" były 2 sezony temu. Przelatałem je szczęśliwie, ale dziś pakując do bagażnika zauważyłem że nie wyglądają już zbyt świeżo... No to zrobiłem dziś deala jeszcze gorszego, ale w portfelu brak zaskurniaków to coś trzeba było (nie, nie będę chodził na piechotę ani jeździł pociągiem, nawet jeśli mnie nie stać na eksploatację ). Co roku zabieram na wulkanizację mich. energy i continentala (po 1 szt.) z nadzieją że znajdę im pary, nigdzie nie ma. Wymieniłem dziś na inne continentale, chyba tak stare jak moja honda, dotu się doczytać nie mogę. No ale przynajmniej nie są popękane. Choć o przyczepności nadzwyczajnej nie marzę. Byle dojeździć do przypływu gotówki.

Edited by Havoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co trzeba robić z nieśmiganą oponą, żeby tak wyglądała po dwóch sezonach? :>

Jaszczombem przelatałem na letnich chyba Dębicach (chyba, bo nie pamiętam już co to było) pięć lat, nie wiem ile miały nakulane wcześniej, ale ponieważ stwardniały, sparciały i straciłem do nich zaufanie, kupiłem komplet nowych Dębic, niecałe 600 zł (R13 pałer!). Nie polecam wszelako, Frigo 2 na zimę były w pytę, Passio na lato do rzyci, piszczały czasami nawet na suchym i czystym asfalcie.

 

Dobra w takim razie chyba zamówię te uniroyale. Na oponeo jest jeszcze kubek gratis. :lol2:

O swołocze, a mi kubka nie dali. Foch.
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jonas, poprawione, zapomniałem zaznaczyć nutę ironii ;) Oczywiście że była jeźdżona, zmęczona i stara w momencie kupna. Choć nie powiem, te 6-7mm bieżnika to było wtedy jeszcze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dotu się doczytać nie mogę

Może - o zgrozo - dlatego, że szukacz liczy czterocyfrowej, a jest trzycyfrowa. Taki format miał DOT przed rokiem 2000 :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabytkowe opony legenda PRL-u jedyne takie dla konesera zobacz!!!!!

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurka, to mogłem ich nie zostawiać, było na allegro puścić! Głupi ja...  :damage_wall:

Edited by Havoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Passio na lato do rzyci, piszczały czasami nawet na suchym i czystym asfalcie.

 

Coś nowego bo mi piszczą na piachu lub na mokrym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś nowego bo mi piszczą na piachu lub na mokrym.

 

Ale one piszczą nawet jak samochód stoi. :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie z części teoretycznej egzaminu na prawo jazdy. Z tego roku.

Masz 10 letnią oponę i jedziesz w deszczu, czego możesz się spodziewać?
a) Nikłej przyczepności.
b) Dolarów w egipskim bankomacie.
c) Obniżki na zdalnie sterowany helikopter.

 

Serio.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wbrew pozorom wpada na zawsze w pamięć.

A u nas by to wyglądało mniej więcej tak:

a) drogi hamowania o połowę krótszej od pierwiastka 3 stopnia z drogi hamowania na oponach nowych,

b) ze siła odśrodkowa będzie przy prędkości 48,5km/h na tyle wysoka iż samochód przejdzie drogę dłuższą od drogi hamowania z ppkt. a)

 

No i w PL istnieje dzięki takim debilizmom zasada 3xZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod koniec stycznia kupiłem Goodyeary Efficient Grip Compact i jestem bardzo zadowolony z poprawy trakcji :)

 

W porównaniu z poprzednimi starociami, mam uczucie jakby koła ledwie dotykały podłoża - toczą się prawie bez oporu.

Autko toczy się tak lekko, że ma się nieodpartą ochotę pojechać jeszcze szybciej i odważniej... tylko te 39KM to trochę za mało (ale na razie muszą wystarczyć) :D

Edited by Grimlock

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mam te Efficient Grip, ino w wersji SUV, wedle tego co mówił sprzedawca i wedle przechwałek producenta one mają jakieś zmniejszone opory toczenia czy inną magię. Szerzej na temat trakcji będę mógł coś powiedzieć jak wypuszczę się dalej niż wkoło komina.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muszę uczciwie przyznać, że pokonując tą samą trasę ok. 100 km/h (centrum i przedmieścia Warszawy, kawałek obwodnicy, jednopasmowe drogi) na starych oponach (Dębica Vivo) potrzebowałem około dwóch godzin, czasem odrobinę więcej. Na tych Goodyearach bez ciśnięcia docieram w półtora godziny. Na starych oponach komfortowo jedździło mi się przy prędkości w przybliżeniu 90km/h, na nowych rozwijam w miarę możliwości tam gdzie można 110-115km/h (przy większej prędkosći w kabinie jest już za głośno). Spalanie też trochę spadło, o ile na tym odcinku 6 litrów to była norma. To obecnie mieszczę się w pięciu i pół litrach - a poruszam się szybciej niż wcześniej, częściej wyprzedzam.

 

Generalnie 704 zł wydane na nowe opony dało sporą poprawę :)

 

 

Hehe, ktoś się chciał dowartościować minusikiem. Zazdrość brzydka rzecz :D

Edited by Grimlock
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździsz na granicy przyczepności skoro tak znacząco skróciłeś czas dojazdu ?

Edited by Kaeres
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i właśnie wychodzi jakość opinii internetowych ekspertów. Czy co kupiłem jest super i lepsze od poprzedniego. Robi kawę a auto zaczęło produkować paliwo. Lepszy 3 letni goodyear wymoczony w plaku po golfie co wy... na autostradzie pościerany tu lepiej tu gorzej lekko wyząbkowany.

 

Sprzedawcy tak samo polecają co mają a jak się ich podpytasz to wychodzi że swoją opinie wyciągają na podstawie tego że żadna nie wróciła.  

 

Tylko testy, niezależnych nie ma więc zostają te naklejki.

Mimo że robione przez producentów to każdy nagina jak tylko może żeby mieć najlepszą ocenę. W ogólnym rozrachunku wychodzi na to samo. 

Edited by Fidel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrzebowałbym letnie opony do Opel Corsa D z silnikiem Z12XEP. W instrukcji namalowali, że do tej wersji powinno się stosować m.in. 185/70 R14 (są też wersje R15 i większe, ale to będzie chyba drożej, więc lepiej myślę zostać przy R14 - felgi dopiero kupię). Co myślicie o:

GoodYear

http://allegro.pl/opony-letnie-185-70r14-88t-goodyear-warszawa-nowe-i4223507756.html

 

lub Continental:

http://allegro.pl/opony-letnie-185-70r14-88t-continental-warszawa-i4223506253.html

?

 

Byłyby Waszym zdaniem OK? Roczniki jak widać 2010-2011 - nie znam się, ale chyba nie będą za stare?? (biorąc pod uwagę, że jeszcze parę lat przecież będą uzywane).

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

185/65 R15 są chyba tańsze niż sugerowany rozmiar, przynajmniej jeśli chodzi o nowe opony na oponeo.

 

Jeśli chcesz opony na parę lat, czyli przebiegi nie za duże, kup lepiej nowe opony. Jeśli wydarłbyś je 2-3 lata, można by myśleć o tych leżakach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

-opony dobierasz do felgi, nie odwrotnie

-felgi kupujesz stalówki czy alu ?

-pod alu profil 70 będą troche "balonowate"

-te opony co znalazłes to chyba leżaki z zapasu (różny rocznik, nie od pary)

-za tę cene wolałbym dołożyć do nowych ze sklepu, bądź kupić jednoroczniaki od pary od solidnego allegrowicza

Share this post


Link to post
Share on other sites

185/65 R15 są chyba tańsze niż sugerowany rozmiar, przynajmniej jeśli chodzi o nowe opony na oponeo.

 

Ooo ... to jeszcze poszperam w większych. W instrukcji są jeszcze takie rozmiary:

185/65 R 15,

195/60 R 15,

195/55 R16,

195/55 RF 16,

215/45 R 17

 

... tak, że te co podałeś też będą zgodne z zaleceniami producenta. Oczywiście nie mam jakichś sprotowych/szpanerskich zapędów. Zależy mi na komforcie i cenie. Oczywiscie śmiesznego wyglądu też nie chcę, więc jak sugeruje TSRules

-pod alu profil 70 będą troche "balonowate"

 

... przy alu będę musiał zrezygnować z 70.

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

a poszperaj może w twojej okolicy są używki aluski z oponami, szczerze to na te nasze drogi nowe to żal używać ...

  • Upvote 1
  • Downvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba bym brał taki rozmiar bo najmniej różnią się od zalecanych [rozmiar,średnica,różnica, różnica w %]

195/60R15  615 mm    0,4 mm 0,1 %

185/70R14  614,6 mm 0 mm    0 %

i jak budżet pozwala to nówki będziesz miał spokój

Edited by tesel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam pojęcia o tych oponach z linku, ale przy tej cenie, do tego samochodu - można zaryzykować. Jeżeli nie lubisz ryzyka, a możesz dołożyć 120zł, to

http://www.oponeo.pl/dane-opony/accelera-alpha-195-55-r16-91-v-xl

założyli to w robocie na jedno aygo i jednego fusiona - na suchym OK, na mokrym mogłoby być lepiej, fajnie wyglądają, minimalnie głośne, o trwałości nic nie powiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

szerokie szesnastki do małego silniczka 1.2 ? będzie jeszcze bardziej mułowato

 

Masz może jakiś link do pomiarów przyspieszenia opona tego samego typu o szerokości 185mm vs 195mm ? (bo nie wiem jak duża to będzie różnica ... czy w ogóle odczuwalna). ... teraz, jeśli się nie pomyliłem, średnica 185/70 R14 jest o 2cm mniejsza od 195/55 R16 ... czyli jeszcze to ... hmmm ... nie znam się ;)

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.