Kacimiierz Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2014 A to już zależy od silnika, w moim układ chłodzenia jest zamknięty, jego ciśnienie robocze to do 2 lub 3 bary (przy tym ciśnieniu puszcza zawór awaryjny korka chłodnicy), co daje temperaturę wrzenia płynu chłodniczego przy 114*C. Przy tym ciśnieniu węże zawsze są twarde, a tanie zamienniki węży powrotnych do chłodnicy zamieniają się po kilku miesiącach w coś o kształcie gruszki do lewatywy. Nie wiem, może ja się nie znam ale chyba w każdym aucie układ chłodzenia jest układem zamkniętym gdzie bezpiecznik ciśnieniowy jest zazwyczaj w korku. Dlatego przy wysokiej temperaturze nie powinno odkręcać się korka bo wywali płyn? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Zgadza się, ale w teorii dobrej jakości płyn nie ma zbytniej rozszerzalności temperaturowej i nawet rozgrzany do temperatury roboczej nie powinien powodować znacznego wzrostu ciśnienia do tego stopnia, by węże były twarde. Poza tym po to nie dolewa się płynu do pełna, aby zostawić miejsce na ewentualne zwiększenie ciśnienia - powietrze osiąga znacznie większy stopień kompresji niż płyny. Tak czy inaczej, przy ciepłym silniku wąż może być trochę twardszy niż zwykle, ale jeśli jest twardy jak kamień, to albo masz (w najlepszym przypadku) za dużo płynu, albo wydmuchaną uszczelkę. W tym drugim wypadku pierwszy lepszy warsztat powinien mieć sprzęt do sprawdzania obecności spalin w płynie - tak jak ktoś już pisał wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejv667 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Poziom absurdalności wypowiedzi miłośników Fiata Coupe mnie poraża. Zastanawiam się po co kupowałem turbo skoro 130konne 1,8 robi bez problemu 240-250. Wersje turbo kładą na łopatki wszystko a do tego prowadzą się tak, że 200km autostradą z przelotową 280kmh to czysty relaks. W drodze po bułki robi się na luzie 911 Turbo czy innego Supercara a po montażu gwintu za 700 euro można gonić po torze niemal wszystko... Wśród innych grup też tak jest? "... I guess it's just the way I'm wired." Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Je m appelle Ferdinand Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Wśród BMW dyskutujemy tylko o tym, który blacharz jest dobry i tani oraz że Vanosy do regeneracji wysyłamy tylko gościowi w Łodzi. Na jeżdżenie jest niestety mało czasu pomiędzy naprawami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Mówisz chyba o posiadaczach E36 ;] My (posiadacze E39) dyskutujemy o tym, czy używamy fotelików wbudowanych, jakiegoś ISOFIX czy zwykłych przypinanych pasami. Poza tym cieszymy się, gdy nasze kombi nie ma nivo, a automat jest niedawno zrobiony. ;] Dzielimy się też informacjami jak nisko udało się nam zejść ze spalaniem przy w miarę przepisowej jeździe (czytaj: tak do 20km/h ponad ograniczenie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Poziom absurdalności wypowiedzi miłośników Fiata Coupe mnie poraża. Zastanawiam się po co kupowałem turbo skoro 130konne 1,8 robi bez problemu 240-250. Wersje turbo kładą na łopatki wszystko a do tego prowadzą się tak, że 200km autostradą z przelotową 280kmh to czysty relaks. W drodze po bułki robi się na luzie 911 Turbo czy innego Supercara a po montażu gwintu za 700 euro można gonić po torze niemal wszystko... Wśród innych grup też tak jest? "... I guess it's just the way I'm wired." To mam jakieś słabe to 1,8 bo co prawda nie sprawdzałem ile poleci, ale jak miałem 190 na blacie to na obrotomierzu za wiele nie zostało do odcinki :) Nie ma się co czarować, fiat coupe to stare auto i ani nie jest jakoś mega wygodne na długie trasy, a w wersji 1.8 jak bym miał jechać gdzieś dalej autostradowymi prędkościami, to chyba bym sobie stopery do uszu musiał wstawić. Fanboystwo gorsze od faszyzmu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Je m appelle Ferdinand Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Poza tym cieszymy się, gdy nasze kombi nie ma nivo, a automat jest niedawno zrobiony. ;] Dosłownie w zeszłym tygodniu rozmawiałem ze znajomym o tym, jak władował 8k w zawieszenie. O spalaniu nie rozmawiamy (M62) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2014 To są dyskusje o <span style='color: red;'>[ciach!]</span>łach na forum alfiarzy za to omawiają poważne sprawy jak np. dlaczego w niektórych alfach nie ma uchwytu na napoje? Jak by ktoś nie wiedział to uchwytu nie ma bo w tak wyrafinowanym aucie jakim jest Fia... tfu wróć Alfa Romeo nie powinno się pić ani co gorsza jeśc :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Nie wiem, może ja się nie znam ale chyba w każdym aucie układ chłodzenia jest układem zamkniętym gdzie bezpiecznik ciśnieniowy jest zazwyczaj w korku. Dlatego przy wysokiej temperaturze nie powinno odkręcać się korka bo wywali płyn? W corolli 1.6 vvti mam układ chłodzenia otwarty - korek zbiorniczka wyrównawczego ma otwór wyrównujący ciśnienie. Wszystkie węże są zawsze miękkie, a sam korek nawet nie jest zakręcany, tylko nakładany i można go sobie otwierać kiedy się chce. Wada - co kilka miesięcy muszę dolewać litr demineralizowanej. PS. Nawiązując do wcześniejszej rozmowy o promieniu skrętu RWD vs FWD - w sobotę musiałem podjechać po pracy w miejsce, gdzie zazwyczaj zajeżdżam służbową toyotą aygo. Kompakt e36 zawrócił na raz z zapasem jakieś 20cm tam, gdzie aygo brakuje jakieś 50cm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Poziom absurdalności wypowiedzi miłośników Fiata Coupe mnie poraża. Zastanawiam się po co kupowałem turbo skoro 130konne 1,8 robi bez problemu 240-250. Wersje turbo kładą na łopatki wszystko a do tego prowadzą się tak, że 200km autostradą z przelotową 280kmh to czysty relaks. W drodze po bułki robi się na luzie 911 Turbo czy innego Supercara a po montażu gwintu za 700 euro można gonić po torze niemal wszystko... Wśród innych grup też tak jest? "... I guess it's just the way I'm wired." Na forumie Seicento najczęściej przechwalali się ludzie mający zdłubane jaszczomby, a to na 1.2, 1.2 T albo 1.4 T. Ten ostatni może faktycznie zawstydzić niejednego Skodziarza na prostej, bo to jakieś 160 KM i 800 kg. Potem przychodzi łuk i trakcja kończy się proporcjonalnie do wielkości jaj kierowcy. Na forumie dresiarzy było na tyle dziwnie i obco, że niespecjalnie się przejąłem, jak jakiś mod któremu prostacko skopałem nadęte ego dał mi permbana. Tam i tak bez 2.8 na wąskiej lampie (moście? lampie? moście? nigdy nie pamiętam) nie ma czego szukać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Hmm, z przykrością stwierdzam, że trójmiejskie forum BMW jest nudne i konwencjonalne. Przejawy tuningu wizualnego są ostro krytykowane, tuning mechaniczny - ceniony praktycznie tylko jeżeli schnitzer, hartge etc. Wszyscy sobie pomagają, kilka osób ogłasza się z usługami elektronicznymi, diagnostycznymi i mechanicznymi za bardzo małe pieniądze. Pożyczamy sobie przepływomierze w celach diagnostycznych etc. Nikt nie twierdzi, że stare bmw to cud techniki, ale każdy je lubi i dba jak może. Jest kilka perełek w rodzaju E36 z `V8 4.4l, kompakt E36 z S50B30, ktośtam kupił ostatnio alpinę B12, ktośtam kupił coupe M52B28 i doprowadza je do stanu fabrycznego, kupując fabryczną skórzaną tapicerkę za 8K i dokupując wyposażenie, z którym E36 nie wyjeżdżały z fabryki nawet w individualu. Ale każdy jest zadziwiająco normalny. Chłopcy co tydzień umawiają się na schellu przy obwodnicy, żeby pogadać o <span style='color: red;'>[ciach!]</span>łach, jak ktoś się żeni, to myją i woskują samochody, żeby zrobić małą defiladę. Praktycznie każdy opanował zasady ortografii i interpunkcji w stopniu więcej, niż przeciętny w tym kraju. Głowę dam uciąć, że na korytarzu mówią dzień dobry sąsiadom. Ale fakt, trójmiasto od zawsze było w kulturalnej awangardzie tego kraju ;]]] Od czasu do czasu tylko ktoś nowy kupi jakieś auto z silnikiem R4 i stwierdza, że jednak ma za mało mocy, po czym wylicza, że koszt swapa ze szwagrem ze sprzedażą wyjętych części wyniesie go max 1000zł i cała historia zaczyna się od początku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KHOT Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2014 To są dyskusje o [ciach!]łach na forum alfiarzy za to omawiają poważne sprawy jak np. dlaczego w niektórych alfach nie ma uchwytu na napoje? Jak by ktoś nie wiedział to uchwytu nie ma bo w tak wyrafinowanym aucie jakim jest Fia... tfu wróć Alfa Romeo nie powinno się pić ani co gorsza jeśc :lol: Bicz pliz: :lol: 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2014 (edytowane) Rozjebał system :lol: Dobrze, że nie wchodziłem tam od ponad pół roku bo by zwoje mózgowe wyprostowało :D Edytowane 8 Sierpnia 2014 przez KAX_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KHOT Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Rozjebał system :lol: Dobrze, że nie wchodziłem tam od ponad pół roku bo by zwoje mózgowe wyprostowało :D Proszę Cię, to jeszcze nic w porównaniu do tego co się potrafi dziać na alfaholikowym fejsbuku, albo co wyprawia "kleine krokodilla"... :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Gdzie ja takie tabliczki widziałem... aha, już mi się przypomniało, nic dziwnego, że alfa może kojarzyć się z elegancją, włoską... trumną ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2014 (edytowane) Panowie przypomnijcie. Gdzie w warszawie dobrze regeneruja odblysniki lamp? I jak ksztaltuja sie obecnie ceny kompletnego lakierowania samochodu wraz z przygotowaniem pod, tzn pilling, szlifowanie, podklad , zabezpieczenie BEZ KOSZTU samego lakieru. Lakier to dosc specyficzna rzecz... bo kolor lightning blue albo inaczej viggen blue. w 2008r jakies 800$ za sama farbe podobno i cholernie ciezko dostepna. Edytowane 8 Sierpnia 2014 przez Aurora001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2014 To są dyskusje o <span style='color: red;'>[ciach!]</span>łach na forum alfiarzy za to omawiają poważne sprawy jak np. dlaczego w niektórych alfach nie ma uchwytu na napoje? Jak by ktoś nie wiedział to uchwytu nie ma bo w tak wyrafinowanym aucie jakim jest Fia... tfu wróć Alfa Romeo nie powinno się pić ani co gorsza jeśc :lol:Nie przesadzaj - nie we wszystkich autach są. Np w BMW też nie jest to standardem o ile mi wiadomo, bo też był na forum BMW temat o uchwytach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejv667 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2014 W moim fiacie też brakuje mi uchwytu na kubek - i to bardzo! Nie mogę się delektować smakiem i aromatem włoskiej kawy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Nic dziwnego, włoskiej kawy nie pija się z kubków ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Je m appelle Ferdinand Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Do E36 ceny oryginalnego uchwytu na kubek dochodzą do 300-400 PLN :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Ja mam uchwyt na kubek i w ogóle z niego nie korzystam. Mogę wam sprzedać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejv667 Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Ja mam konsolę pod tel do E36. Jestem bogaty?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Ja mam przystawkę do telefonów Nokii - też nie korzystam. Niestety nie znalazłem jeszcze czasu i chęci na wymontowanie, bo tylko zajmuje miejsce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejv667 Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2014 I mnie nigdy nie została zamontowana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafa Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Ja mam przystawkę do telefonów Nokii - też nie korzystam. Niestety nie znalazłem jeszcze czasu i chęci na wymontowanie, bo tylko zajmuje miejsce. Ja to nie rozumiem jak w dobie BT można jeszcze dziury w desce robić pod zestaw... W poprzednim aucie przez cztery lata musiałem patrzeć na te dziury a w obecnym na resztki kleju którego kompletnie nie moge usunąć tak przywarł.. Genialne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Tak, tylko u mnie jest mniej więcej takie coś: Pomijając, że jest bezużyteczne (bo to dla Nokii 6610 itp), to zajmuje całkiem sporo przestrzeni na nogi pasażera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Nokia CK-100 FTW! potencjometr miedzy popieliczka a skrzynia biegow, calosc wrzucona w srodek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Znajomy ma coś co zajmuje miejsce podłokietnika w Vetrze C. Widzę to i płaczę że mam budżetowe auto dla siebie i powietrza na zakupy [; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilokush Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWS89 Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Co do niepotrzebnych szajsów- w a4b8 rodzice mieli w podłokietniku jakieś złącze do mitycznego telefonu. Suma Summarum gdzieś w chałupie się wala adapter do 62/6310i i rzeczona nokia. A i tak każdy w domu używał BT. Tak samo jak w reszcie aut... Gdzies jeszcze mam w garażu RNS 310 i 510 i nie wiem co z nimi zrobić bo nie mogliśmy zgrać z modułem komfortu, a jak juz sie udało wszystko to grało źle, albo wysysało akumulator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...