Jump to content
Sign in to follow this  
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

7 godzin temu, Maniakalny napisał:

jade miedzy 80 max 85 na ograniczeniu 70, tir za mną podjezdza pod sam zderzak i miga długimi - mimo ze 200m dalej i tak inny zestaw

ktos moze mi wytłumaczyc po co?

Bo tirowcowi się spieszy do rodziny, a na takiej 70 jadąc 88 jest w stanie nadrobić 5 sekund. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, Kilokush napisał:

Bo tirowcowi się spieszy do rodziny, a na takiej 70 jadąc 88 jest w stanie nadrobić 5 sekund. 

Wypowiedź z cyklu: nie mam pojęcia o zagadnieniu to się udam znawcę... 

Jaki dzienny/tygodniowy/miesięczny limit godzin za kierownicą ma określony kierowca zawodowy? Ile godzin jednorazowo bez przerwy może prowadzić? Kiedy musi "kręcić czterdziestkę piątkę", kiedy "dziewiątkę" a kiedy "jedenastkę"? W jakiej sytuacji może przekroczyć dzienny czas jazdy i ile razy w tygodniu/miesiącu?

Tak łatwo oceniać czyjąś pracę nie mając o niej pojęcia... I pewnie nawet prawa jazdy.

  • Downvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie,
+ Ile zajmuje rozpędzenie załadowanego na fulla z 50 do 80 bo ktoś go nagle przyhamował? Jak dużo rozpędu, paliwa i czasu straci kiedy przed nim jest wzniesienie i nie da mu się szansy nabrać rozpędu no i czy trzeba być matematykiem że w czasie 6h drogi 10km/h robi różnicę?

Ja zmieniłem spojrzenie na nich po jednej rozmowie z byłym kierowcą. Choć wciąż mnie wkurwia ich "wyprzedzanie" się nawzajem, to jednak poniekąd teraz rozumiem dlaczego to robią. Ja też malucha na drodze wyprzedzę bo wiem że mimo że teraz jedzie tylko 10km/h wolniej ode mnie to przy byle zniesieniu zwolnimy o kolejnych 50% bo jego napęd z ziemniaka nie da rady.

  • Upvote 2
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekacie czekajcie bo czegoś tu nie rozumiem to maniakalny powinien przyśpieszyć ponad limit bo jaśnie Pan z 40 tonowego zestawu się spieszy? Bo nie wyrobi do pauzy? Bo mu spali więcej jak po końcu ograniczenia będzie musiał przyspieszyć? Poważnie? Tu nie jest mowa o blokowaniu do 70 na 90tce tylko o "blokowaniu" do 85 na 70tce. Też wielokrotnie zauważyłem szczególnie na krajówkach w terenie zabudowanym, ze jak zwolnisz poniżej 90 to momentalnie masz jakiś 40 tonowy zestaw, który najchętniej cała Polskę by przejechał na tempomacie bo ograniczenia ich nie dotyczą.

Edited by KAX_
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym przypadku kompletnie nie masz racji. Poganianie kogoś kto na 70 jedzie i tak więcej niż powinien to jest drogowa patologia,  a nie prawda. Uprzedzam, ze zdarza mi się też czasem jechać mniej przepisowo ale nigdy mi nie przyszło do głowy, żeby poganiać tych co jadą zgodnie z przepisami aby przyspieszyli do tylu ile ja aktualnie chce sobie jechać. Jedyne co mnie irytuje to zwalnianie przed fotoradarem do 50 gdzie jest ograniczenie 70/90. Jest niedaleko mnie fotoradar na krajówce, z jednej strony ograniczenie 70 (od tej strony pstryka fotki) od drugiej strony jest 90. Z obu stron większość dzbanów na widok radaru zwalnia zwalnia do 50 :)

Edited by KAX_
  • Like 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawiązując do tych dzbanów w ciągnikach siodłowych to podobną sytuację miałem kilka lat temu wracając ze stolicy na chatę DK8 przez Marki od Warszawy w kierunku Białegostoku na moją wioskę. Było wtedy coś koło 2:00. Ruch znikomy, większość sygnalizacji na tej trasie powyłączana. Ja sobie jadę 70km/h prawym pasem czyli już i tak 10km/h więcej co można w zabudowanym po 23:00. Większość tych sygnalizacji w Markach i tak wyłączona Za mną jedzie właśnie jakiś dzban w ciężarówce i mi napierdala długimi, żebym przyspieszył, albo mu zjechał. Ale co z prawego mam zjechać na lewy?. Lewizny nie uznaję.  Chyba go pojebało. Nie próbowałem tych chamskich zagrywek z naciskaniem hamulca i jednocześnie gazu. W końcu chyba i tak mu się baterie wyczerpały i musiał dolać tego gnoju i zjechał na Orlen.. Tak czy inaczej więcej go nie spotkałem. Jednak kierowcy TIR to takie pionki, małpeczki w tych kabinach na usługach korporacji, których musimy szanować bo gdyby nie oni to by nie było bułek rano w sklepie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 29.10.2019 o 12:52, Maniakalny napisał:

jade miedzy 80 max 85 na ograniczeniu 70, tir za mną podjezdza pod sam zderzak i miga długimi - mimo ze 200m dalej i tak inny zestaw

ktos moze mi wytłumaczyc po co?

 

W dniu 29.10.2019 o 20:59, Mikelos napisał:

Wypowiedź z cyklu: nie mam pojęcia o zagadnieniu to się udam znawcę... 

Jaki dzienny/tygodniowy/miesięczny limit godzin za kierownicą ma określony kierowca zawodowy? Ile godzin jednorazowo bez przerwy może prowadzić? Kiedy musi "kręcić czterdziestkę piątkę", kiedy "dziewiątkę" a kiedy "jedenastkę"? W jakiej sytuacji może przekroczyć dzienny czas jazdy i ile razy w tygodniu/miesiącu?

Tak łatwo oceniać czyjąś pracę nie mając o niej pojęcia... I pewnie nawet prawa jazdy.

 

W dniu 29.10.2019 o 22:27, Havoc napisał:

Dokładnie,
+ Ile zajmuje rozpędzenie załadowanego na fulla z 50 do 80 bo ktoś go nagle przyhamował? Jak dużo rozpędu, paliwa i czasu straci kiedy przed nim jest wzniesienie i nie da mu się szansy nabrać rozpędu no i czy trzeba być matematykiem że w czasie 6h drogi 10km/h robi różnicę?

Ja zmieniłem spojrzenie na nich po jednej rozmowie z byłym kierowcą. Choć wciąż mnie wkurwia ich "wyprzedzanie" się nawzajem, to jednak poniekąd teraz rozumiem dlaczego to robią. Ja też malucha na drodze wyprzedzę bo wiem że mimo że teraz jedzie tylko 10km/h wolniej ode mnie to przy byle zniesieniu zwolnimy o kolejnych 50% bo jego napęd z ziemniaka nie da rady.

Ciśnięcie jak najszybciej jest to możliwe - popieram.

Ciśnięcie jak najszybciej za cenę bezpieczeństwa swojego i innych - nie popieram.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Mikelos napisał:

Prawda jak zwykle jest gdzieś po środku.

Pośrodku to jest rowek.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/3/2019 at 5:51 PM, KAX_ said:

Czekacie czekajcie bo czegoś tu nie rozumiem to maniakalny powinien przyśpieszyć ponad limit bo jaśnie Pan z 40 tonowego zestawu się spieszy? Bo nie wyrobi do pauzy? Bo mu spali więcej jak po końcu ograniczenia będzie musiał przyspieszyć? Poważnie? Tu nie jest mowa o blokowaniu do 70 na 90tce tylko o "blokowaniu" do 85 na 70tce. Też wielokrotnie zauważyłem szczególnie na krajówkach w terenie zabudowanym, ze jak zwolnisz poniżej 90 to momentalnie masz jakiś 40 tonowy zestaw, który najchętniej cała Polskę by przejechał na tempomacie bo ograniczenia ich nie dotyczą.

Masz racje w 100%, cofam swoje bo pisząc te pierdoły w ogóle nie zwróciłem uwagi na to że Maniak napisał o ograniczeniu do 7 dych. W takim wypadku jak najbardziej za mruganie jeszcze mu się wpierdziel należy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda CX5 2017. Poziom wyciszenia Renault Clio. Przy 120 jest głośno. Przy 150 nie do wytrzymania. Każdego mijanego tira na autostradzie bardzo dobrze słychać.

 

 

Edited by Kilokush

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Uncle_Adam napisał:

W Szczecinie, z racji tego że znaczna część ludzi objeżdża ronda na zewnętrznym pasie (nawet po 3 i więcej zjazdów) zrobiono na próbę 2 (3?) turbinowe ronda. Jezu jakaż to porażka, zmniejszenie z 3 pasów na 2 to praktycznie zakorkowanie miasta.

Ile pasów by nie było i tak wszyscy do okola prawym. A korki to raczej wina remontów i dojścia kolejnych osiedli, galerii, biurowców. Do tego część ludzi uciekła na przedmieścia żeby w najbardziej wrażliwych godzinach wozić dzieci do szkoły.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze nie z naszego podworka ale w USA wlasnie (miesiac temu, ale dopiero 2-3 dni temu poznalismy szczegóły) pobito rekord cannonball run (jazda east coast do west coast - czyli NY do LA) z 2013 roku o godzine

czas 27h 25min (w tym 22minuty łacznie na 4 postoje)
odleglosc 4546km
srednia predkosc 163kmh
max predkosc 310kmh

auto to mercedes c63 amg 700KM z dodatkowym 170litrowym zbiornikiem

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

u nich nie ma czegos takiego raczej,  musza zlapac na gorącym uczynku, poza tym nie ma hard evidence ;)
wiecej na kanale na youtube VINWIKI

btw - polecam aplikacje ORLEN Mobile - mimo ze dziala juz ponad rok, to ja dowiedzialem sie z youtuba dopiero jakis miesiac temu

w aplikacji dodajemy karte kredytową i zeby zaplacic za paliwo skanujemy kod QR ktory jest na dystrybutorze (oczywiscie tylko stacje Orlenu) dzieki czemu nie czekamy w kolejce/nie dziekujemy za hotdogi/płyny i zawieszki - a jak jestesmy na moto to nawet nie trzeba schodzic z niego

po zaplacie tez czesto wyswietla sie jakas promo typu hotdog za 50% ceny, czy 5zł rabatu na jakis płyn - ale nigdy tego nie użyłem
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Maniakalny napisał:

u nich nie ma czegos takiego raczej,  musza zlapac na gorącym uczynku, poza tym nie ma hard evidence ;)

Taaa, jasne. To lepiej obejrzyj inne filmiki na VINWIKI. W Stanach policja nadużywa swoich praw jak w żadnym innym kraju. Było już kilka historii jak ktoś dostał np. 5 mandatów, bo zdaniem policjanta jechał za szybko, niebezpiecznie itp. mimo że nie było żadnego dowodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Imperator Kret said:

Taaa, jasne. To lepiej obejrzyj inne filmiki na VINWIKI. W Stanach policja nadużywa swoich praw jak w żadnym innym kraju. Było już kilka historii jak ktoś dostał np. 5 mandatów, bo zdaniem policjanta jechał za szybko, niebezpiecznie itp. mimo że nie było żadnego dowodu.

policjant to sobie moze - gosc jechał lambo (głosnym) i policjant na moto uznał ze gosc jechał szybko - gosc wszystko nagrywał i najlepsze to ze mial 70 na 70 i tak poszedl do sądu i ticket cancelled

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gorzej jeśli nie jedziesz zgodnie z przepisami, masz rejestrator i policjant go skonfiskuje podczas zatrzymania ;)

Niedawno była historia na Vinwiki jak jechali w kilkanaście samochodów i gliniarze zrobili blokadę drogi, zatrzymali ich, skonfiskowali rejestratory, kazali zjechać na pole(uszkadzając tym samym samochody) i potem odholowali kilkanaście samochodów. Wszystko bez dowodów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.