Jump to content
Sign in to follow this  
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

Rozrusznik niestety też jest droższy, chciałbym żeby padł w ciągu najbliższych 13k km, bo wtedy wymieniliby go na gwarancji. Ale znając życie padnie trochę później :lol:

 

Z wyłączeniem w Fordzie jest taka zabawa, że jest to możliwe, ale wtedy automatycznie parkowanie też nie działa. ASO nie wyłączy start/stop, można to tylko zrobić nieoficjalnie. Za niecały rok i tak zmieniam samochód, więc teraz to mi wisi.

 

Jak to gdzie ekologia? Spełnia na papierze normy emisji? Spełnia. Jest na papierze emisja 139 g/km? Jest. <span style='color: red;'>[ciach&#33;]</span> z tym, że w rzeczywistości emisja jest bliżej 180-190 g/km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozrusznik niestety też jest droższy, chciałbym żeby padł w ciągu najbliższych 13k km, bo wtedy wymieniliby go na gwarancji. Ale znając życie padnie trochę później :lol:

 

Z wyłączeniem w Fordzie jest taka zabawa, że jest to możliwe, ale wtedy automatycznie parkowanie też nie działa. ASO nie wyłączy start/stop, można to tylko zrobić nieoficjalnie. Za niecały rok i tak zmieniam samochód, więc teraz to mi wisi.

 

Jak to gdzie ekologia? Spełnia na papierze normy emisji? Spełnia. Jest na papierze emisja 139 g/km? Jest. [ciach!] z tym, że w rzeczywistości emisja jest bliżej 180-190 g/km.

 A weź no mi powiedz fordziarzu jak się spisuję te ich dwulitrowe ekobósty? Lepiej niż konkurencyjne abcdefsi? Dojedzie to do 200K km?

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem, mam tylko marne 1.6 182 KM. W przyszłym roku powinien mieć nalatane 170-180k km a potem zostanie w rodzinie albo pójdzie na sprzedaż. Jak zostanie to za jakieś 2-3 lata będzie mieć 200k nalatane ;)

 

Podobno silniki Ecoboost są projektowane na 300k km, ale to tylko zasłyszana plotka. Na razie są na rynku 7 lat, więc ciężko znaleźć samochód z takim przebiegiem, poza tym wiadomo że żaden szanujący się Mirek-handlarz nie będzie miał na placu samochodu z przebiegiem ponad 200k km. Ale na otomoto znalazłem 2 Mondeo z 2.0 Ecoboost, jeden 217k km, drugi 230k km.

 

3.5 Ecoboost zdecydowanie wytrzymuje więcej niż 300k km. Ziomek chwali się swoim F-150 z przebiegiem 300k mil bez większych problemów - http://www.f150ecoboost.net/forum/6-f150-ecoboost-chat/28082-300-000-miles-my-2011-eco-boost.html

 

EDIT: Już nalatał 330k mil ;)

Edited by Imperator Kret

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za niecały rok i tak zmieniam samochód, więc teraz to mi wisi.

I tak od 2 lat :lol:

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to ciekawe, bo od początku mówiłem że kupiłem samochód na 5 lat. Od maja 2013 do maja 2018 ;)

Kupiłeś czy dostałeś w użytkowanie w ramach umowy leasingowej?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wypożyczył z banku, nie dopieprzaj się detali Dominik.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem, przy takich drobnych nie warto bawić się w leasingi. Hatchback i pali około 8l/100 przy dynamicznej jeździe.

Wypożyczył z banku, nie dopieprzaj się detali Dominik.

Kupiłeś, czy tatuś kupił? :D

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może jeszcze taka ciekawostka odnośnie abcdefsi. Na Teneryfie miałem wypożyczoną Ibizę z silnikiem 1.2 TSI, cholera wie ile dokładnie mocy, nalatane 77k km. W każdym razie jazda po autostradach z prędkością 120-140 km/h i ostre pałowanie po górskich krętych drogach dały wynik przy dystrybutorze 6,6 l/100 km. Sam byłem zdziwiony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autostrada nadrobiła, testowałem na turbogunwie 1.4 wlokącym 1600 kg rdzoplowskiej maciory na tejże wyspie, coś pomiędzy 7 a 8 wyszło pod dystrybutorem. Ale podjeżdżałem na co większe wzniesienia na jedynce, bo inaczej się nie dało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do wrzucenia jedynki na podjeździe byłem zmuszony jak mnie Google poprowadziło skrótem przez uliczkę o nachyleniu momentami przynajmniej 30-35 stopni. Jak zobaczyłem na mapach, to odcinek 1,1 km ma przewyższenie 247 metrów :lol: To było straszne doświadczenie, którego nie chcę powtarzać. Żadne zapierdalanie po serpentynach bez barierek nie ma startu do tej chwilowej paniki ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dostałem dzisiaj zastępczego Focusa 1.6 105 KM. Ten samochód nie przyspiesza na żadnych obrotach. Niesamowite jak zmienia się opinia o samochodzie w zależności od silnika. A spalanie? Prawie identyczne jak w moim, na dzisiejszej trasie 7,5. Jednak turbina to dobra rzecz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakbyś jeździł Czinkłeczento 700cc, to ten Focus rwałby na każdych obrotach na każdym biegu :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz co, Ibiza na Teneryfie miała podobną moc a jednak jakoś to jeździło. Nawet Rapid 1.2 TSI o zawrotnej mocy 85 KM sprawia lepsze wrażenie niż ten wolnossący 1.6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo turboburbo dmuchnęło, momentu szybko dostałeś na koła, to i wydaje się że auto ma więcej mocy i fajniej jedzie. Coś jak z dieslami.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A propos Fordów, to widziałem dzisiaj na A1 Focusa RS, jakby nie był Fordem to nawet całkiem ciekawy pokemonowóz (bo Fordy są generalnie równie ciekawe jak krojony chleb). Ale potem, jak zatwardzenie puściło i ruch się upłynnił, to lewym pasem śmignęło Mitsubishi Evo, trv kvlt krzykliwy plastikowy japoński pokemon ze spojlerami wszędzie, z tej samej półki co WRX i trochę Type-R, i jakbym miał szukać pokemona dla siebie, to prawie na pewno wśród któregoś z tych trzech. Ewentualnie Abartha 500, chociaż to już nie jest taki typowy pokemon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli za miesiąc dalej będziesz pisał na forum to tak... :grin:

Minął miesiąc, zrobiłem 2k km, wciąż żyję, więc zakładam że wymiana hamulców poszła dobrze ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiadomo, jak boost wejdzie to nie ma totamto.

 

 

 

Nie rób tak bo wskazówkę od ekonomizera połamiesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rób tak bo wskazówkę od ekonomizera połamiesz.

Ale turbo dziura xDDD Male to turbo to raczej nie jest bo ciagnie lepiej wysoko od mojego.

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo turboburbo dmuchnęło, momentu szybko dostałeś na koła, to i wydaje się że auto ma więcej mocy i fajniej jedzie. Coś jak z dieslami.

 

... bo ma więcej mocy! Jak byś zobaczył przebieg mocy wzgl. obrotów, to wiedziałbyś że silnik z turbo 90 KM ma dużo więcej mocy od silnika wolnossącego 90 KM ... i nie chodzi o moc maksymalną, która jest identyczna (czyli to katalogowe 90 KM) osiąganą przy np. 6200 obr/min. tylko moc w pozostałym zakresie obrotów (np. 2000-4000 RPM), z którego akurat zwykle się częściej korzysta, niż wspomniane 6200 RPM.

 

ps. Opel Corsa E:

silnik 1,4 litra 90 KM, wolnossoący, manualna skrzynia - przyśpieszenie 0-100 : 13,2 s

silnik 1,0 litra 90 KM, turbo, również manualna skrzynia- przyśpieszenie 0-100 : 11,9 s

 

 

Bo turboburbo dmuchnęło, momentu szybko dostałeś na koła,

 

... po prostu większa moc przy niższym RPM, która oczywiście wynika z większego momentu obrotowego.

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znowu się zacznie, ale przynajmniej tym razem nie będzie na mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.