Jump to content
Sign in to follow this  
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

Do wrzucenia jedynki na podjeździe byłem zmuszony jak mnie Google poprowadziło skrótem przez uliczkę o nachyleniu momentami przynajmniej 30-35 stopni. Jak zobaczyłem na mapach, to odcinek 1,1 km ma przewyższenie 247 metrów :lol: To było straszne doświadczenie, którego nie chcę powtarzać. Żadne zapierdalanie po serpentynach bez barierek nie ma startu do tej chwilowej paniki ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dostałem dzisiaj zastępczego Focusa 1.6 105 KM. Ten samochód nie przyspiesza na żadnych obrotach. Niesamowite jak zmienia się opinia o samochodzie w zależności od silnika. A spalanie? Prawie identyczne jak w moim, na dzisiejszej trasie 7,5. Jednak turbina to dobra rzecz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz co, Ibiza na Teneryfie miała podobną moc a jednak jakoś to jeździło. Nawet Rapid 1.2 TSI o zawrotnej mocy 85 KM sprawia lepsze wrażenie niż ten wolnossący 1.6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo turboburbo dmuchnęło, momentu szybko dostałeś na koła, to i wydaje się że auto ma więcej mocy i fajniej jedzie. Coś jak z dieslami.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A propos Fordów, to widziałem dzisiaj na A1 Focusa RS, jakby nie był Fordem to nawet całkiem ciekawy pokemonowóz (bo Fordy są generalnie równie ciekawe jak krojony chleb). Ale potem, jak zatwardzenie puściło i ruch się upłynnił, to lewym pasem śmignęło Mitsubishi Evo, trv kvlt krzykliwy plastikowy japoński pokemon ze spojlerami wszędzie, z tej samej półki co WRX i trochę Type-R, i jakbym miał szukać pokemona dla siebie, to prawie na pewno wśród któregoś z tych trzech. Ewentualnie Abartha 500, chociaż to już nie jest taki typowy pokemon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli za miesiąc dalej będziesz pisał na forum to tak... :grin:

Minął miesiąc, zrobiłem 2k km, wciąż żyję, więc zakładam że wymiana hamulców poszła dobrze ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiadomo, jak boost wejdzie to nie ma totamto.

 

 

 

Nie rób tak bo wskazówkę od ekonomizera połamiesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rób tak bo wskazówkę od ekonomizera połamiesz.

Ale turbo dziura xDDD Male to turbo to raczej nie jest bo ciagnie lepiej wysoko od mojego.

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo turboburbo dmuchnęło, momentu szybko dostałeś na koła, to i wydaje się że auto ma więcej mocy i fajniej jedzie. Coś jak z dieslami.

 

... bo ma więcej mocy! Jak byś zobaczył przebieg mocy wzgl. obrotów, to wiedziałbyś że silnik z turbo 90 KM ma dużo więcej mocy od silnika wolnossącego 90 KM ... i nie chodzi o moc maksymalną, która jest identyczna (czyli to katalogowe 90 KM) osiąganą przy np. 6200 obr/min. tylko moc w pozostałym zakresie obrotów (np. 2000-4000 RPM), z którego akurat zwykle się częściej korzysta, niż wspomniane 6200 RPM.

 

ps. Opel Corsa E:

silnik 1,4 litra 90 KM, wolnossoący, manualna skrzynia - przyśpieszenie 0-100 : 13,2 s

silnik 1,0 litra 90 KM, turbo, również manualna skrzynia- przyśpieszenie 0-100 : 11,9 s

 

 

Bo turboburbo dmuchnęło, momentu szybko dostałeś na koła,

 

... po prostu większa moc przy niższym RPM, która oczywiście wynika z większego momentu obrotowego.

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znowu się zacznie, ale przynajmniej tym razem nie będzie na mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... bo ma więcej mocy! Jak byś zobaczył przebieg mocy wzgl. obrotów, to wiedziałbyś że silnik z turbo 90 KM ma dużo więcej mocy od silnika wolnossącego 90 KM ... i nie chodzi o moc maksymalną, która jest identyczna (czyli to katalogowe 90 KM) osiąganą przy np. 6200 obr/min. tylko moc w pozostałym zakresie obrotów (np. 2000-4000 RPM), z którego akurat zwykle się częściej korzysta, niż wspomniane 6200 RPM.

 

ps. Opel Corsa E:

silnik 1,4 litra 90 KM, wolnossoący, manualna skrzynia - przyśpieszenie 0-100 : 13,2 s

silnik 1,0 litra 90 KM, turbo, również manualna skrzynia- przyśpieszenie 0-100 : 11,9 s

 

 

... po prostu większa moc przy niższym RPM, która oczywiście wynika z większego momentu obrotowego.

Żeby podtrzymać te prężenie forumowych muskuł, powinienem teraz napisać o osiowym wektorze momentu siły, drugiej zasadzie dynamiki newtona i tym że większe pole powierzchni pod wykresem momentu oznacza szybszy samochód :lol: ?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz tak, żeby się gunwoburza kręciła, a co napiszesz to już kwestia drugorzędna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.... no i jeszcze to... yyy... spalanie...

 

Kupił bym jakieś turbogunwno benzynowe ale ostatnie najmniej magiczne to chyba reno robi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro jesteś na etapie zakupu, to jeszcze pytanie jak z cenami części do Renault vs Opel vs Mazda vs VW vs Suzuki itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem bo musiał bym dołożyć drugie tyle ile warty jest makaron aby kupić coś ciekawego. Poniżej tej kwoty jest jedno wielkie NIC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem bo musiał bym dołożyć drugie tyle ile warty jest makaron aby kupić coś ciekawego. Poniżej tej kwoty jest jedno wielkie NIC.

Jest E92, audi A4 i Mercedes CLS. Chyba dawno nie sprawdzałeś na wsi jak się teraz wożą najostrzejsi gracze. Oczywiście te najtańsze i najbardziej bite od Niemca no ale są.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i jak przeglądałem otomoto to jest jeszcze ten mustang poprzedniej generacji ale jednak do roboty mam kilka zakrętów do pokonania więc nie wiem czy byłby to dobry wybór.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale czujesz to, podjeżdżałbyś do roboty Mustangiem, a nie jakimś Fiatem jak plebs. Cieć by nie nadążył z otwieraniem szlabanu i jednoczesnym zamiataniem podjazdu własną czapką, a w rozdziawionej z zachwytu paszczy śmiało mógłby uwić gniazdo jakiś ptak.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i jak przeglądałem otomoto to jest jeszcze ten mustang poprzedniej generacji ale jednak do roboty mam kilka zakrętów do pokonania więc nie wiem czy byłby to dobry wybór.

Poprzedni Mustang jest brzydki. W środku też słabo.

 

Kontrola trakcji w Aurisie jest znacznie lepsza niż w Astrze. Fajny ficzer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaspałem jak były po 20k, teraz już pozamiatane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to wcale nie było tak dawno temu. Pamiętam jak po zdaniu prawka przeglądałem sobie auta na necie. W cenie Brery wtedy kupił bym Honde NSX, dzisiaj poniżej stówki nie widziałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabić wszystkich stancerow!

 

Jadę sobie dwu pasmówką tyle ile można czyli 100 km/h. Nagle tir przede mną daję ostro po hamulcach i wjeżdża na mój pas. Ja ledwo wyhamowuje. Czemu tir hamował? Bo dwóch posiadaczy VW, passat i garbus ma niedo<span style='color: red;'>[ciach&#33;]</span>ie umysłowe. Oby dwa auta na ostrym stensie, camber jak do driftu i wloką się 5 km/h bo droga z płyt betonowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdżę teraz czymś, co przypadnie do gustu MaSellowi i pozostałym fanom prostego żelastwa. Nazywa się to Suzuki Baleno i jest okropne. Ale jednocześnie jestem zaskoczony, bo z tyłu jest dużo więcej miejsca niż w Focusie a waży tylko 865 kg. Nawet VW Up waży więcej. Przez to silnik 1.2 o zawrotnej mocy 90 KM wystarcza do normalnej jazdy i pali przy takiej jeździe około 5/100. Nawet jadąc z pedałem w podłodze ciężko jest przekroczyć 6/100. Na autostradzie po baaardzo długim czasie da się osiągnąć 180 km/h. Teraz mam przejechane 460 km i zostało jeszcze 1/4 baku o ogromnej pojemności 37l. Większość tego dystansu na autostradzie z butem w podłodze.

Edited by Imperator Kret

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też jestem zaskoczony swym Su Vitarą. Od ostatniego tankowania minęło 460 km - 100% miasto i average spalanie 6,2. Sprawdzę jeszcze ręcznie przy tankowaniu, bo było pod korek, czy nie oszukuje komputerek. O ile pamiętam to zasięg jaki pozostał to ponad 200 km jeszcze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdżę teraz czymś, co przypadnie do gustu MaSellowi i pozostałym fanom prostego żelastwa.

Tylko żebyś przypadkiem nie zapomniał, że Focus wykwintnym czy skomplikowanym żelastwem też nie jest.

 

 

Nawet jadąc z pedałem w podłodze

Oznaki homofobii zgłoszone do odpowiednich służb, możesz się spodziewać nalotu panów z dużymi gumowymi pałkami, którzy szybko cie przekonają do tęczowych poglądów.

Edited by Twój Pan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.